Siirry pääsisältöön

Huulirasva vaselinia korvaamaan

Koko syksyn olen kärsinyt kuivista ja rohtuneista huulista. Rumaakin sen on kun nahka kuoritutuu jatkuvasti ja ja ihoriekaleita saa olla repimässä. Olen käyttänyt huulirasvana klöver vaselinia, eli sitä perusvoidetta, keltaisella peltipurkissa, kuten olen tehnyt jo 20-vuotta. Taas piti palata siihen perusajatukseen että jos homma ei lähde korjaantumaan niin fiksataan syy eikä seuraus. Eli onko vaseline se paras vaihtoehto. No ei varsinaisesti... Kemikaalicocktailin juttu aiheesta täällä.

Joten vaseline roskiin ja uutta tekemään. Parikin reseptiä olen kokeillut.

Nro 1:
SoapQueen tutorial

2 1/4 tl Mehiläisvahaa
2 tl Kookosöljyä
1 1/8 tl Makeaa manteliöljyä
2/3 tl Avocadoöljyä
1tl Punaista Micaa
2 tippaa Eteerinen öljy makea appelsiini

Tästä tuli vähän liian jähmeetä mun makuun mutta käytössä kuitenkin toimii kivasti.

Nro 2:
The nerdy farm wife 
Muokkasin omille tarvikkeille:

28g makea manteliöljy
14g viinirypäleensimenöljy
4g shea(karite)voita
14g mehiläisvahaa
-> sulatus vesihauteessa

5 tippaa eukalyptus eteerinen öljy
-> lisää sulaneeseen ja vähän jäätyneeseen öljyseokseen

-> kaada purkkiin

Mehiläisvaha sulaa hitaimmin, mutta aika nopeasti kuitenkin induktiolla kun tekee.



Kommentit